Konzolový Had 10 – Načítanie Hry

1
373

EP10V desiatom diely série tutoriálov na konzolovú hru Had sa pozrieme na načíftaciu obrazovku.

 

 

Úvod

Načítacia obrazovka bude (ako už jej názov napovedá) slúžiť na výber a načítanie uloženej pozície hry. Táto bude podobná ako obrazovka uloženia hry, len bude mať na výber multi/single player.

 

 

Trieda SaveState

Triedu SaveState sme už v tejto sérií spomenuli niekoľko krát. Nikdy sme si však neukázali čo obsahuje, čo je už na čase napraviť. Táto trieda je v skutočnosti veľmi primitívna, obsahuje len tri premenné a je serializovatelná.

Jej premenné slúžia na uloženie nášho skóre, počtu životov a aktuálneho levelu.

 

 

Trieda LoadSelectScreen – Premenné a Konštruktor

Teraz sa konečne dostávame k hlavnej triede. Tá je podobná triede SaveSelectScreen, tak ju prejdeme len zbežne. Premenné obsahujú informáciu o výbere multiplayeru, aktuálne vybranom slote, poslednej scéne a rodičovskej triede.

Zatiaľ čo Konštruktor priraďuje rodičovskú triedu.

 

 

Metóda Update

Metóda Update opäť obsahuje čítanie z klávesnice, kde šípky dole/hore vyberajú slot (premenná selectedItem), šípky doľava, doprava vyberajú multiplayer (premenná MP).

Ďalej obsahuje návrat do menu klávesou Escape.

A hlavne potvrdenie výberu Enterom. To skontroluje, či uložená hra existuje, a ak áno, deserializuje ju do SaveState objektu. Z neho následne presunie údaje a vyberie hernú scénu. Tej ešte nastaví multiplayer a slot uloženia a pripraví ju.

Zobraziť celú metódu

 

 

Metóda Draw

Metóda Draw je opäť na 99% rovnaká ako pri SaveSelectScene, a tak si ukážeme len to čo je nové. Jedná sa o tlačidlá na výber multiplayer/singleplayer hry na vrchu. Tie sú vykresľované týmto krátkym kódom.

Celú metódu si môžete pozrieť tu :

Zobraziť celú metódu



 

Tým sme prebrali triedu na načítanie hry a čo ďalej? To sa nechajte prekvapiť, no blížime sa do nášho cielu.

Zobraziť celú triedu



 

1 Komentár

Názory k článku

Please enter your comment!
Please enter your name here